In acest articol voi vorbi putin despre petrecerea mintii in inima. Vei afla ce este petrecerea mintii in inima si cum se realizeaza aceasta. Neurologic privind lucrurile, inima trimite mai multe informatii catre creier decat creierul catre inima. Iar la Pilde capitolul 4, versetul 23 gasim "Păzeşte-ţi inima mai mult decât orice, căci din ea ţâşneşte viaţa". Din aceasta cauza, este foarte important sa-ti pazesti inima!
Vei afla in cele ce urmeaza despre coborarea mintii in inima si despre unirea mintii cu inima. Din inima se poate face rugaciune puternica pentru indeplinirea unei dorinte. Tot din inima se poate schimba starea de spirit. Se poate vorbi chiar cu Hristos. Si multe altele. Asigura-te ca citesti totul cu mare atentie, si chiar salveaza aceasta pagina pentru ca informatiile din ea au o valoare inestimabila in cazul in care le asimilezi in intregime si le pui in practica. Oamenii pot sti toata stiinta acestei lumi, dar daca nu stiu sa-si coboare mintea in inima, sa fie una in cuget si-n simtire, n-au facut nimic.
Intrucat coborarea mintii in inima este atat de importanta si aduce mari beneficii, foarte multe persoane sunt interesate de ea. In randul femeilor crestine este un mare interes si pentru cursul Iubirea in Hristos, nu doar pentru coborarea mintii in inima si unirea mintii cu inima, deoarece in el este prezentat pe larg cum poate ajunge o femeie la inima unui barbat. Detalii despre cursul Iubirea in Hristos poate afla orice femeie prin linkul de mai jos.
Apasa aici pentru a afla detalii despre cursul Iubirea in Hristos.
Pentru o vie si clara intelegere in ce priveste coborarea mintii in inima, sa incepem prin a explica ce inseamna ea.
Ce inseamna coborarea mintii in inima
Coborarea mintii in inima inseamna impreunarea mintii cu inima; cand cele doua devin una.
Centrul perfectionarii ascetice, principala ei conditie, este reprezentata de starea normala a "mintii" in raport tocmai cu "inima", cuvenita lor relatie reciproca. Aceasta din urma este determinata de esenta, pe de o parte, a "mintii", iar, pe de alta, de cea a "inimii".
Daca cea dintai este cu precadere putere contemplativa, iar cealalta cuprinde cele mai profunde trairi individuale, relatia dintre ele trebuie sa se exprime prin controlul - continuu si neslabit - al "intelegerii" asupra "inimii", asa incat cea dintai sa patrunda intotdeauna in sfera continutului celei de-a doua, comunicandu-i directia cuvenita (adica "ferind-o" de gandurile rele si "orientand-o" spre gandurile bune, fiindca "toata facerea placului lui Dumnezeu si slujirea Lui depind de ganduri").
Tocmai aceasta se numeste "petrecere a mintii in inima", cand constientul si atentia sunt cuprinse in inima. In limbaj ascetic, denumirile corespunzatoare sunt cele de "luare-aminte", "priveghere", "trezvie".
In limbaj psihologic aceasta se poate numi concentrare a atentiei voluntare, autocontrol, atentie incordata, disponibilitate de control mintal (a se vedea canalul Gandire Clara). Controlul mintal, foarte important in coborarea mintii in inima, consta in aceea ca la granitele campului constientului, exista un fel de "paznici", care resping toate cate vin din afara si nu le lasa sa intre in campul constientului.
"Luarea-aminte", fara de care coborarea mintii in inima nu se poate realiza, se manifesta si prin aceea ca puterea rationala a sufletului tine neabatut sub controlul sau inima, supravegheaza ceea ce se intampla in ea. Astfel, atentia este veghea trezvitoare a mintii asupra gandurilor, altfel spus "ochiul neratacit si neadormit al sufletului" sau "luarea-aminte a inimii".
Astfel, trezvia inseamna "luarea-aminte" - dobandita prin grija, eforturi si experienta - a mintii fata de ceea ce se petrece in inima, adica in viata launtrica, adica efort perseverent cu scopul pazirii inimii de miscarile rele, in vederea atingerii "curatiei inimii".
Petrecerea mintii in inima il ajuta pe om sa nu mai pacatuiasca si sa-l iubeasca pe aproapele ca pe sine insusi.
Prin coborarea mintii in inima si unirea mintii cu inima se pot reusi foarte multe lucruri bune.
Daca doresti mai multe informatii cu privire la coborarea mintii in inima si unirea mintii cu inima iti recomand sa studiezi cursul online Psihoterapia Ortodoxa. In curs inveti sa-ti cobori mintea-n inima cu usurinta. Tot ce va trebui sa faci va fi sa practici in viata de zi cu zi informatia din curs si vei ajunge la rugaciunea cea curata in care mintea se uneste cu inima. Detalii despre curs poti afla prin link-ul de mai jos.
Apasa aici pentru a afla detalii despre cursul online Psihoterapia Ortodoxa.